پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در نیمه دوم سال-راهبرد معاصر

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در نیمه دوم سال

قیمت طلا و سکه امروز هم افزایشی گزارش شد. کارشناسان بازارهای مالی معتقدند باتوجه وضعیت طلای جهانی و روند بازار ارز، طلا و سکه در نیمه دوم سال صعودی خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 08
کد خبر: ۲۵۳۷۶۶

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت طلا و سکه در بازار باز هم تغییر مسیر داد. برخلاف روز گذشته، امروز هم طلا و هم سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار امروز، 18 مرداد 1403، با 30 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به سه میلیون و 572 هزار و 500 تومان رسیده است. طلای 24 عیار هم روندی مانند طلای 18 عیار طی کرد و تا لحظه انتشار  32 هزار تومان گران شد و به نرخ چهار میلیون و 762 هزار تومان رسید.

 

بازار سکه هم امروز صعودی گزارش شد. سکه طرح جدید که در روزهای گذشته کاهش قیمت داشت، امروز مجددا به کانال پیشین خود صعود کرد و به 43 میلیون تومان رسید.  سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که سکه طرح قدیم 100 هزار تومان گران شده است و در نرخ 38 میلیون و 400 هزار تومان عرضه می‌شود.

 

طلای جهانی هم به نوسانات خود ادامه می‌دهد. برخلاف روز گذشته که طلای جهانی ریزشی بود، امروز دو دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و به 2394 دلار به ازای هر انس رسید.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:« در هفته گذشته تحت تاثیر ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران هر دو مولفه تاثیرگذار بر بازار طلا و سکه، یعنی طلای جهانی و دلار، صعودی شدند. بنابراین هم طلای آب‌شده و هم سکه در روز شنبه با یک گپ مثبتی کار خود را آغاز کردند، اما مشاهده کردیم که مدتی بعد بازار روند نزولی به خود گرفت و قیمت‌ها به پیش از ترور هنیه بازگشت.»

 

او با اشاره به روند طلای جهانی در بلندمدت ادامه داد:«باید درنظر داشت که در بحث طلای جهانی اگر بحث رکود جهانی ادامه‌دار باشد و بازارهای جهانی در وضعیت رکود و روند نزولی قرار دهد، طلای جهانی در بلندمت به سمت صعودی‌شدن قیمت حرکت می‌کند.»

 

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد:«در موضوع دلار هم باید به این نکته اشاره کرد که بازارسازها نرخ ارز را کنترل می‌کنند و در ترور هنیه هم بازارسازها دست به کنترل قیمت زدند. اما در نهایت مولفه‌های کلان اقتصادی کشور نشان می‌دهند که اگر دست بانک مرکزی و بازارساز کوتاه شود و تقضا افزایش یابد، دلار هم در بلندمدت شکل صعودی به خود می‌گیرد.»

 

حق‌شناس گفت:«با توجه به نکات ذکرشده، در نیمه دوم سال اگر اتفاقات سیاسی مهمی در کشور رخ ندهد، به خصوص اگر توافقی در بحث برجام شکل نگیرد، چشم‌انداز بازار صعودی خواهد بود. البته روند طلا و سکه در هفته آینده هم با توجه به نوسانات ارزی کشور صعودی پیش‌بینی می‌شود.»/ اکو ایران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده